De uitdaging: Er is veel bekend over de voordelen van het beschermen tegen de zon middels gebruik van zonnebrandcreme. Echter, toch is er ook een groep bezig met het verspreiden van misinformatie en daarmee zaait ment twijfel. Huidkanker tegengaan kan echt, maar het overtuigen hiervan blijkt soms heel lastig. Kunnen we een (nieuwe) formule bedenken waarmee we de Nederlanders zich beter laten insmeren? Informatievoorziening? Campagnes? Technologie?

Doelgroep en achtergrond: Mensen die buiten komen, zeker in de zomer. Sporters, mensen in de bouw, kinderen, horecagangers. Allemaal komen ze op plekken waar vaker de zon een rol speelt dan gemiddeld en die daarmee een (bewezen) hoger risico lopen op het ontstaan van huidkanker op latere leeftijd.

Potentiele winst bij realisatie: We halen onzekerheid weg, stimuleren de juiste keuzes voor preventie en voorkomen daarmee op termijn vele gevallen van huidkanker bij Nederlanders!

Uitdager: Herm Martens

Categories:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *