Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

Het doel van deze hackathon is om tot oplossingen te komen voor problemen die zijn ontstaan in het gehele zorglandschap. De hackathon is de start van een traject dat samen met onze partners ontwikkeld is, om de beste oplossingen uit dit event straks ook kansen te bieden tot het realiseren van grote impact op het (nieuwe) zorgsysteem. Dit doen we digitaal, dus iedereen kan meedoen: vanuit huis of je werkplek!

1. Uitdagingen en oplossers verzamelen.
2. Matchen personen, teams en uitdagingen.
3. Hacken! (11 t/m 15 juni).

1. Uitdagingen & oplossers verzamelen
Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het herstarten van de gezondheidszorg kan zich aanmelden als ‘oplosser’ of als ‘uitdager’. De oplossers zijn van 11 t/m 15 juni online aanwezig in een team om uitdagingen te hacken oplossingen te ontwikkelen. Oplossers zijn techneuten, zorgprofessionals, ondernemers, datascientist, beleidsmakers enz. De uitdager is iemand die zich met een uitdaging / probleem / knelpunt aanmeldt die zij/hij graag opgelost wil zien en zo bijdraagt aan de reSTART. DHH coördineert de aanmeldingen en de uitdagingen worden op deze site geplaatst.

2. Matchen van personen, teams en uitdagingen (Let op: inschrijving is gesloten)
Via Eventbrite konden deelnemers zich aanmelden voor de hackathon als uitdager of oplosser. Alle oplossers kregen de mogelijkheid hun voorkeur voor uitdagingen door te geven. Wij hebben op basis hiervan mooie multidisciplinaire teams samengesteld rond de uitdagers. Op 8 juni is de teamindeling bekend gemaakt en heeft iedereen toegang tot de digitale reSTART HEALTHcare community gekregen in het online platform Webex Teams.

3. Hacken!
Van 11 t/m 15 juni werken de teams intensief samen aan oplossingen. Dit gebeurt via Webex. Tijdens de hackathon zijn er dagelijks incheck momenten, webinars en staan experts en coaches paraat om de teams te ondersteunen. Om in korte tijd echt tot resultaat te kunnen komen vragen we van iedereen die zich aanmeldt voor deze hackathon het commitment om je die vijf dagen minimaal 4 uur per dag in te zetten. Verder ben je vrij samen gedurende de dag met je team het werk te verdelen en online samen te werken. Wij raden de teams af om fysiek bij elkaar te komen. We verwachten iedereen op donderdag 11 juni om 9.00 bij de gezamenlijke online kick-off!

Voorbereiding

Je kunt je voorbereiden op de online hackathon door de instructievideo’s te bekijken van Webex Teams. Dit is het platform waar we mee werken en waarmee deelnemers kunnen chatten, videobellen, documenten delen en samenwerken. Het helpt dus als je al een beetje weet hoe alles werkt!