I have a voice: (h)erkenning chefs in de gezondheidszorg (#5)

De uitdaging:
Hoe creëren we (h)erkenning voor een niet bestaande beroepsorganisatie?

De oplossing:
Creëren van een beroepsorganisatie van chefs in gezondheidszorg via een website, waar elke zorgchef en elke patiënt/resident met vragen of voor informatie terecht kan. Na de opstartfase volgt uitbreiding naar andere disciplines zoals mantelzorg en thuiszorg. Door dit te realiseren, kunnen de zorgchefs naamsbekendheid krijgen, kunnen zij met een positieve mindset, het kwaliteitsbeleid en het “wel-zijn” van patiënten/residenten verder mee optimaliseren.

Naam Uitdager: Lobke Van den Wijngaert

11 Replies to “I have a voice: (h)erkenning chefs in de gezondheidszorg (#5)”

  1. Count me in !
    Dit zou inderdaad een keuze moeten zijn op hoge school niveau ! Een richting die richt op de gastrogie visie.
    Een verder uitzicht punt voor ons koks ! naar een hoger niveau.
    Onze patienten kunnen er enkel maar voordeel uit halen. tevens onze zorg!
    En wij zelf natuurlijk ook.

  2. Patient experience vanuit een onverwachte hoek: Bottom-up, vanaf de werkvloer in de keuken! Dat noem ik nog eens een hack in de gezondheidszorg. Liefde voor patient/client gaat namelijk ook door de maag. Food=comfort, koken in de zorg is een vak! Grote klasse, ga zo door. Dit ziet er al veel belovend uit, we wachten met spanning af wat jullie maandag presenteren!

  3. Een verassende insteek, maar zeer waardevol. Iedereen vindt dat een gezonde leefstijl cruciaal is voor een langer leven in goede gezondheid. Maar we leggen de verantwoordelijk teveel bij de patient/gebruiker of mantelzorger.
    Dan is het mooi wanneer de zorgchefs vanuit een inspirerend voorbeeld kennis en ervaring delen en zo verspreiden over alle zorgintellingen, zodat patienten daar al kennis maken inspirerende voorbeelden voor gezond en smakelijk eten die zij thuis kunnen overnemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *