DokterFeedback – Zeg het met DokterFeedback (#7)

De uitdaging:
Per jaar gaan we in Nederland 50 miljoen keer naar de huisarts. Hoe kunnen we zorgen dat patiënten makkelijk en snel feedback kunnen geven over het gesprek, zodat de zorg van de huisarts nog beter wordt?

De oplossing:
Als patiënt ontvang ik na het gesprek met mijn huisarts een sms met een link waarin ik kan zeggen hoe ik het gesprek ervaren heb. Heb ik nog aanvullende vragen? Dan kan ik die ook kwijt, wel zo prettig. Alles loopt via mijn persoonlijke gezondheidsomgeving, dus veilig en makkelijk.
Als arts geef ik in DokterFeedback aan of ik reacties wil ontvangen en in welke gevallen. Die reacties zijn voor mij en mijn team om te leren en niet zichtbaar voor de buitenwereld. Zo hoor ik ook over ‘kleine’ dingen die we als team beter kunnen doen en blijven wij ons continu ontwikkelen.
DokterFeedback draagt bij aan een goede patiëntbeleving, een prettige werksfeer en een continue verbetering van de zorg!

Team:
Judith Taen
Flip de Jonge
Rick te Molder
Jonathan Bouman (idee)

2 Replies to “DokterFeedback – Zeg het met DokterFeedback (#7)”

  1. Relevante vraag die serieus kan bijdragen aan de deskundigheid van de arts en daarmee de kwaliteit van zorg. Het zou mogelijk moeten zijn door bijvoorbeeld gegevens geanonimiseerd terug te geven.Ik denk graag mee.

  2. Dit is een slimme app om feedback te vragen en vooral na je bezoek nog een vraag te stellen aan de huisarts. Hoe vaak komt het niet voor dat ik na het huisarts bezoek en als ik al thuis ben, alsnog een vraag heb.
    Maar als de huisarts het al zo druk heeft, heeft hij/zij tijd om de reacties en vragen te beantwoorden?
    Bovendien kan de app ook voor andere toepassingen worden ingezet.
    Ik denk graag mee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *