Fawaka – Schuld van de werknemer is ook een schuld voor de werkgever (#16)

De uitdaging:
Hoe kunnen we de werkgever helpen de medewerker zelf regie te laten nemen over zijn financiële situatie in het contactmoment van het eerste loonbeslag?

De oplossing:
Schulden, loonbeslag en stress hebben een grote impact op de werknemer en de werkgever. Door middel van een anonieme digitale hulplijn helpen we de werkgever en werknemer hier mee om te gaan. De hulplijn oordeelt niet over de situatie en is 24/7 beschikbaar. Het biedt de medewerker een financiële stress test, verbindt hen met ervaringsdeskundigen, beloond en motiveert. De werkgever wordt getraind financiële zorgen en stress te herkennen en het gesprek erover te voeren.

Naam uitdager: Godelieve van Paasschen

4 Replies to “Fawaka – Schuld van de werknemer is ook een schuld voor de werkgever (#16)”

    1. Beste Lizzy,ja we hebben ervan gehoord. Heel zinvol om mee te verbinden. Weet jij iets van resultaten? Effecten? Helpen ze de mensen daadwerkelijk van de schulden af? Is er een businesscase (kosten/baten)? maw werkt het? We zijn benieuwd. Groeten

  1. Hi Godelieve,
    Mooie case!
    Op onze app SAM kunnen wij dit ook al inzichtelijk maken en bieden wij naast tips en challenges die je zelf kan doen (een mens kan al zoveel zelf) ook een netwerk van budgetcoaches aan voor directe hulp. Ook sturen wij momenteel de managers binnen organisaties aan deze onderwerpen met eigen teams bespreekbaar te maken in onze zogeheten team challenges.

    Dus misschien toch eens zinvol onze gesprekken weer op te pakken! 🙂
    Scheelt in de ontwikkeling van een nieuwe app en de tijd die daarvoor nodig is.
    Gr, Fleur // SAM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *