>> DOORONTWIKKELPRIJS!
Hoe kunnen we zorgverleners en zorgvragers comfortabel maken bij de ondersteuning van de zorgvrager en haar/zijn intieme behoeftes? Zodat er een gesprek en persoonlijke ontdekkingsreis op gang komt?
Doelgroep & achtergrond: Intimiteit is een belangrijk aspect bij de zoektocht naar je persoonlijke identiteit. Dat geldt zeker voor mensen met een beperking voor wie het aangaan van die zoektocht net zo persoonlijk, maar niet vanzelfsprekend is. Er zijn steeds meer hulpmiddelen beschikbaar die kunnen helpen. Echter doordat er een taboe ligt op dit onderwerp zal lang niet iedereen hulp vragen bij deze ontdekkingsreis. Een hulpvraag kan gaan over het pakken/opbergen en/of het schoonmaken van de hulpmiddelen. Daar zou een zorgverlener bij kunnen helpen.
Potentiële impact: Ik wil het onderwerp op een veilige manier bespreekbaar maken en zorgverleners middelen geven waardoor ze de ondersteuning kunnen bieden op een manier waarop iedereen zich comfortabel voelt. Help je mee om dit op gang te brengen?
Sinds de hackathon gedaan / getest / doorontwikkeld / geregeld:
- Instagram kanaal ‘Ketskoekje’.
- PDF versie van de eindpresentatie gemaakt en gedeeld op onze sociale media kanalen. We hebben hier ook een tekstbeschrijving onder gezet om het toegankelijk te maken voor blinden en slechtzienden.
- We hebben de tekst van ons eindfilmpje opnieuw laten inspreken door een stemactrice. Het filmpje is professioneler waardoor we beter partners aan ons kunnen binden.
- Contact opgenomen met verschillende partijen die ons kunnen helpen door ontwikkelen zoals Muzus.
- Contact gelegd met vriendin van Eric Lisette. Lisette is bezig om sekscoach te worden en cursussen op te zetten over intimiteit en consent.
- Contact gelegd met Victor Honee, hij is een seksuoloog die ons wil helpen. Hij wil de vragen verder met ons doorontwikkelen.
- We zijn opzoek gegaan naar een partij die de koekjes kan fabriceren. Uiteindelijk bij geluk.com uitgekomen om onze eerste test bestelling te plaatsen.
- Oproep op insta geplaatst om leden voor een klankbordgroep te werven.
Uitdager: Eric Groot Kormelink, Cliëntenbelang Amsterdam
Comments are closed