Overzicht van het traject

Werkwijze HHA

We vertellen je graag hoe het traject van de hackathon eruit ziet. 

Het programma van de hackathon 2021 wordt deels online georganiseerd en deels live. Als deelnemer van de hackathon neem je alle drie de dagen deel. In aanloop naar het evenement staat er voor een goede voorbereiding ook een workshop gepland. Een overzicht van het traject:

Selectie van pitchers
Woensdag 6 oktober

Iedereen (Amsterdammer, zorgprofessional, mantelzorger, etc.) die een probleem, knelpunt of uitdaging met betrekking tot geluk en gezondheid in Amsterdam ervaart, kan zich aanmelden als pitcher. Dat kan t/m zondag 3 oktober. Uit de aanmeldingen maken we een selectie. Op 6 oktober hoor je van ons of je tijdens de hackathon met een team aan de slag gaat aan een oplossing. Je presenteert jouw uitdaging op onze website samen met andere pitchers. Uiteraard helpen we je bij het maken van een wervende tekst. Vervolgens vormen we een divers team van hackers die met jou aan de slag gaat tijdens de hackathon. Bekijk de tips voor pitchers.

Wil je liever eerst even met de organisatie sparren over je probleem, knelpunt of uitdaging? Dat kan! Stuur een bericht naar amsterdam@dutchhackinghealth.nl en we plannen een belafspraak voor overleg.

Online workshop ‘Klaar voor de start’ 
Keuze uit:
Di 12 oktober, 19.30 – 21.00 uur
Vr 15 oktober, 9.30 – 11.00 uur
Ma 18 oktober, 19.30 – 21.00 uur
Di 19 oktober, 9.30 – 11.00 uur

Het programma van de hackathon is deels online en deels live. Om ervoor te zorgen dat alle deelnemers goed aan de start verschijnen en online kunnen samenwerken organiseren we een voorbereidende workshop. Tijdens deze workshop:
– leer je alvast andere deelnemers kennen!
– krijg je informatie over het programma van de hackathon
– behandelen we de basisprincipes van de Mensgericht Ontwerp methodiek
– oefen je met het online whiteboard Miro en de samenwerkomgeving Webex

De workshop is online en duurt 1,5 uur. Kies zelf welke datum en tijd je het beste uitkomt, dit geef je op via het aanmeldformulier.

De hackathon
28, 29 en 30 oktober

Voor de start van de hackathon wordt rond elke pitcher een team met hackers samengesteld. We zorgen voor teams met diversiteit aan ervaring en expertise en houden uiteraard rekening met de voorkeuren van de hackers. Het programma van de hackathon wordt deels online georganiseerd en deels live.

De donderdag (vanaf 14.00 uur en helemaal online) en vrijdag (hele dag en per team op een locatie in Amsterdam, met de mogelijkheid voor online) zijn voor “hacking”. Je werkt aan een flitsende en vooral relevante oplossing voor de problemen, knelpunten, uitdagingen van de pitchers.  Als team krijg je hulp van coaches en experts. Vrijdag aan het eind van de dag is er een (live) borrel in Amsterdam voor de teams, coaches, sprekers en de bestuurders van organisaties in zorg en welzijn. Op zaterdag (tot 15.15 uur en helemaal online) worden aan het einde van de ochtend alle oplossingen met hun prototype gepresenteerd en worden de winnaars gekozen.

De jury bestaat  dit jaar uit:

  • Deborah Laurie – directeur en bestuurder Cliëntenbelang
  • William van der Moolen – information designer en ervaren hacker
  • Jørgen Weekers – directeur Combiwel

Follow-up
13 januari 2022 16.00 uur
27 januari 2022

Na de hackathon eindigt het niet: voor alle veelbelovende prototypes (winnaar of niet) zijn er mogelijkheden om door te gaan met ontwikkelen. Op 13 januari 2022 is er een follow-up vanaf 16.00 uur. Dan maken we ook bekend naar welk team de Doorontwikkel Prijs gaat.

De winnaars van de HHA gaan door naar de landelijke finale van Dutch Hacking Health op 27 januari 2022. Hier presenteren ook de winnaars van Maastricht, Utrecht en Amersfoort hun oplossingen.